De bezoekers werden uiterst hartelijk ontvangen met een feestelijk drankje en een welkomstwoord van directeur Floris-Jan van den Heuvel. Daarna was het de beurt aan de sprekers, die allen vanuit hun expertise de centrale vraag van de dag Hoe kan ik extra omzet uit mijn bedrijf halen? beantwoordden. Het korte antwoord is: door een andere markt aan te boren; de consumentenmarkt. Het uitgebreide antwoord kwam van de sprekers en demonstraties.
Deborah Lobry, CEO van ArtdCom, trapte af. Zij en Sammy Kopp – Online Marketing Manager and Specialist van hetzelfde bureau – behandelden in vogelvlucht de manier van adverteren door de jaren heen. Maar vooral hoe dat tegenwoordig gaat. Zij betoogden dat de klanten veel op social media zitten en dat je ze dan ook daar moet bereiken.
De tweede spreker was Rogier van Scheppingen van Tixxio. Hij liet zien dat bedrijven er met de juiste software deze extra markt erbij kunnen pakken, met nauwelijks meer tijd en moeite. Want het hele proces kan worden geautomatiseerd. Om dit te laten zien had hij een digitale catalogus gemaakt van alle ready-to-print producten van TTS en daar een webshop mee gevuld.
De derde en laatste inspiratiesessie werd gevuld door Kevin Coenen van Hugg Blankets. Dit bedrijf is in korte tijd zeer succesvol geworden door gebruik te maken van de software van Tixxio. Commercieel directeur van TTS Matte van Aalderen stelde Kevin allerlei vragen over hij zijn bedrijf naar het succes van vandaag heeft geleid en welke valkuilen hij tegenkwam.
De bezoekers kregen zo een goede indruk van hoe ook zij succesvol kunnen worden in de wereld van de blanks, ofwel: ready-to-print producten. Zo kunnen ook zij extra omzet halen met de machines en logistiek die zij vaak al in huis hebben, bijvoorbeeld op rustiger momenten.
In de showroom kreeg het verhaal van Rogier van Scheppingen zijn vervolg. Hij toonde het hele proces van bestellen: van het kiezen van de klant van het product, het uploaden van de eigen afbeelding tot aan het printen aan toe. Alles wat Van Scheppingen bestelde, kwam later uit de printer rollen.
Ook de belangstelling voor de demonstratie van de nieuwste DTF-printer van Mimaki, de TxF 150-75, was groot. Deze printer maakt gebruik van een overdrachtmethode op basis van warmte en is ideaal voor het maken van premium merchandising op maat, sportkleding en diverse andere promotionele textieltoepassingen.
De dag werd afgesloten met een lekker Italiaans buffet. Alle bezoekers kregen bovendien een goodiebag mee naar huis, vol met artikelen voorzien van een leuke print.
TTS en Fespa Nederland, met wie wij deze dag hebben georganiseerd, kijken terug op een zeer geslaagde dag die waarschijnlijk volgend jaar een vervolg krijgt.